måndag 15 januari 2018

JAG ÅLSKAR SNÖNS MYSTISKA VÄSEN...*2017*










                             
JAG ÄLSKAR SNÖNS MYSTISKA VÄSEN...*2017*
 
Jag älskar snöns mystiska väsen
 som omfamnar allt, med dess vackra gestalt
och fyller, även de mest obetydliga och vardagliga ...
ting, med poesi och magi...
 
Jag älskar snöns mystiska väsen
som får trädet , att glittra till och se förtrollande ut
med hjälp av snöns vita hud, som får mig, att börja dagdrömma
om 'Sagoskogars hemliga liv'...där kanske älvor och troll
har sin hemkvist...?
 
Jag älskar snöns mystiska väsen
som renar luften jag andas in, tack vare
den friskhet, jungfrulighet och lätthet , som
finns i snöflingorna rytm...
 
Jag älskar snöns mystiska väsen
som faller ner och lugnar min oroliga
själ och fyller mig en 'frid' full av mystik, tack
vare den tystnad, den vilar i och sprids till alla
som öppnar sig, för dess melodi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar